۲ سال پیش

انشا در مورد پارچه و انواع آن

انشا در مورد پارچه و انواع آن

اگر شما هم مانند من در بحث مقدار مورد نیاز پارچه از نظر ریاضی به چالش کشیده می شوید، باید ایده ای در مورد دوخت لباس داشته باشید. اگر خودتان الگوهای لباس را طراحی می کنید، باید محاسبه کنید که چه مقدار پارچه برای تکمیل لباس نیاز دارید. این مطلب جومتو با هدف دانستن مقدار پارچه موردنیاز برای دوخت لباس آماده شده است. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

یک چیز بسیار مهم قبل از خرید پارچه این است که قسمت های مختلف بدن را به درستی اندازه گیری کنید. برخی از مهم ترین واحدهای اندازه گیری پارچه به شرح زیر است:

  • 10 میلی متر = 1 سانتی متر
  • 100 سانتی متر = 1 متر
  • 1 اینچ = 2.54 سانتی متر
  • 3 اینچ = 1 متر
  • 1 یارد = .91 متر.

مقدار پارچه برای آستر و پارچه اصلی یکسان خواهد بود. اما در مورد پارچه طرح دار، به این خاطر که باید طرح آن را به درستی کنار هم منطبق کنید، ممکن است به پارچه بیشتری نیاز داشته باشید.

برخی از دستورالعمل های کلی در مورد اندازه پارچه به شرح زیر است.

ژاکت مردانه:

برای یک مرد معمولی، شما به حدود 2 متر پارچه نیاز دارید تا یک بلیزر/ژاکت بدوزید. برای یک ژاکت بلندتر به حدود 2.75 متر پارچه با عرض پهن نیاز دارید.

شلوار:

برای بیشتر شلوارها به دو برابر قد + 4/1 متر اضافه پارچه نیاز دارید. اگر شخصی که شلوار را برای او می دوزید شکم دارد، باید میزان آن را نیز در نظر بگیرید.

پیراهن های آستین دار:

اگر پارچه ای به عرض یک متر دارید، برای دوخت پیراهن های رسمی به 2.40 متر پارچه نیاز دارید.

اگر پارچه ای به عرض یک متر و نیم دارید، به 1.60 متر پارچه نیاز خواهید داشت.

پیراهن های نیم آستین:

اگر پارچه ای با عرض یک متر دارید، برای دوخت پیراهن های نیم آستین رسمی به 2.20 متر نیاز دارید.

اگر پارچه ای به عرض 1.5 متر دارید، می توانید پیراهن را با 1.40 تا 1.50 متر پارچه هم بدوزید.

لباس مجلسی با دامن مدل دار و گشاد

یک لباس مجلسی با دامن مدل دار ( مانند لباس عروس، لباس مجلسی بلند و غیره) به حدود 6 متر پارچه نیاز دارد. (و حدود 5.5 متر پارچه اضافی برای آستر). اگر لباس مجلسی آستین بلند می خواهید نیم متر به مقدار گفته شده اضافه کنید.

اگر می خواهید از دو مدل پارچه برای دخت بالاتنه و دامن استفاده کنید، ۱.۵ متر برای بالاتنه و آستین و ۵ متر برای قسمت دامن به تنهایی لازم است.

اگر می خواهید روی لباس کار دست انجام بدهید، به پارچه اضافه تری نیاز دارید.

تونیک:

برای یک تونیک به طول زانو با نیم آستین معمولاً 2 متر پارچه  نیاز است.

دامن:

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن تا حد زیادی به گشاد و سپس به عرض پارچه ای که در دست دارید بستگی دارد. برای درست کردن یک دامن بلند چین دار برای یک فرد بزرگسال به حدود 3 متر نیاز دارید. یک دامن با چین متوسط ​​را می توان با حدود 2 متر پارچه دوخت.

منبع

۱ بازدید